tirsdag 25. august 2015

Litterært program - en skoleoppgave

Vi har fått i oppgave å sette sammen og framføre et avgrenset litterært program. Oppgaven foregår i grupper og min gruppe har fått tildelt temaet døden. Litteraturen vi skal ta i bruk i oppgaven er Renbergs Kompani Orheim, Bjørneboes Jonas og Kiellands Gift. Eventuelt kan man inkludere andre tekster fra tidligere skoleår på videregående.

Forløpig har jeg bare jobbet selvstendig med oppgaven, og har ikke fått sjansen til å diskutere noe særlig med de andre gruppemedlemmene ennå. Jeg har gjort meg opp noen tanker om i hvilket av de litterære verkene døden står mest sentralt, og hvordan man kan knytte døden opp mot ulike hendelser i bøkene.

Det blir spennende å diskutere hvilken fremføringsform vi skal velge. Gleder meg også til å høre hva slags tanker de andre gruppemedlemmene har gjort seg, og om de har tenkt på andre ting enn meg :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar